Brisbane en naar huis

12 februari 2024 - Eindhoven, Nederland

Vrijdag 2 februari

Het is bloedheet en onbewolkt in Brisbane, om 10.00 u is het al 29 graden en ˙het wordt vandaag 34 graden. Gelukkig hebben ze op de South Bank een Street Beach. Dit is een aangelegd strand midden in de stad. We zijn er rond 11.00 uur. Het is een supergezellig strand met rondom veel leuke winkeltjes en restaurantjes. Street beach is groot en heeft nog 2 aparte zwembaden. Eentje voor de hele kleintjes en de andere voor iedereen geschikt. Gelukkig is er genoeg schaduw want het is niet te doen in de zon (UV index van 13). Het mooiste is dat het gratis is, keurig onderhouden en met lifeguards.  We hebben een heerlijke middag en een lekkere lunch. Rond 18.00 u gaan we terug.

Zaterdag 3 februari

Vandaag gaan we op familiebezoek naar Jan en Marie-Ann. Zij zijn van mijn familie en wonen in een voorstad van Brisbane. We worden met open armen ontvangen en door Jan in plat Brabants. Heerlijk! We hebben een fijne middag samen en halen veel herinneringen op over met name ons opa en oma. Dank je wel lieve Jan en Marie-Ann voor jullie gastvrijheid en heerlijke lunch!

Zondag 4 februari

Een bijzondere dag, niet alleen onze laatste hele dag in Australië, maar we gaan naar de Australia Zoo. Grondlegger van deze zoo was de beroemde ‘ Crocodile hunter’ Steve Irwin. Het is een prachtige dierentuin met veel inheemse diersoorten. We zien otters, krokodillen, schildpadden, koala’s, wombats die worden uitgelaten, quakka’s, dingo’s ook aan de lijn, allerlei vogels. Ze hebben er grote weides met Kangaroes die je mag aaien. Maar hoogtepunt is toch wel dat Pleun en Rens een koala mogen vasthouden. Dat is zo bijzonder. Ze krijgen ook een hele uitleg over het leven van de koala’s. De koala’s hebben schijt aan allebei en laten dan ook alles lopen. Hahahaha.  Er is bij de dierentuin een groot opvangcentrum voor koala’s en alle andere inheemse dieren die ze weer uitzetten in het wild. Weer een bijzondere dag. ‘s Avonds gaan Pleun, Rens en ik nog op zoek naar een terrasje voor een laatste cocktail. Helaas is het zondag en alles is gesloten. Dat is een ijsje geworden.

Maandag 5 februari

Aan alle mooie dingen komt een eind en dus helaas ook aan deze fantastische reis. Gelukkig hebben we nog tot 17.00 u voordat we naar het vliegveld gaan voor de terugreis. Rens, PLeun en ik gaan nog even de stad in voor de laatste souvenirs. ‘s Middags hebben we nog een heerlijke lunch met zijn viertjes. Daarna de koffers inpakken en op weg naar het vliegveld. We zijn er allemaal stil van, we hebben er gewoon geen zin in. Het was zo’n heerlijke reis en de tijd vloog voorbij. De terugvlucht verliep prima en dinsdag, aan het einde van de middag, zijn we weer thuis.

Lieve mensen,

Dank jullie wel voor al jullie reacties, wij hebben ze allemaal gelezen. We hebben een fantastische reis gemaakt. Volop van genoten en heel veel mooie herinneringen gemaakt. Nu eerst nog een paar dagen carnaval vieren en dan weer terug in het gareel.

Wij hebben nog een lijstje gemaakt met bijzondere dingen:

Duur van de reis: veel te kort

Mooiste stad: Nieuw-Zeeland Queenstown, Australië Sydney

Mooiste dag: Great Barrier reef (unaniem)

Mooiste wandeling: Hooker Valley (Nieuw-Zeeland)

355 potjes yahtzee en 484 potjes Qwixx gespeeld

Totaal 8846 km gereden

Gezelligste avond: Australia day

Bijzonderste moment: Charles en Saskia aankomst van Rens en Pleun. Rens en Pleun knuffelen met koala’s

Lekkerste eten: Sofia’s Gold Coast, maar we hebben nergens slecht gegeten.

Mooiste uitzicht: vanaf terras in Coromandel.

9x gebarbecued

Zowel de Kiwi’s als de Aussies zijn hele aardige mensen die oprecht in je geïnteresseerd zijn, behulpzaam en vriendelijk. Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel

Beste hotel/apartement: Nieuw Zeeland bij Lake Taupo, Australië hotel Melbourne

1. Nancy:
    13 februari 2024
    Wat was het leuk om zo met jullie mee te reizen. En wat hebben jullie een fantastische reis gehad samen. Super mooie herinneringen zul je voor altijd mee dragen. En ja Queenstown en Hooker Vallei helemaal mee eens. Welcome back in the real world
  2. Miranda Huijsmans:
    Wat een gave reis. Dank je wel dat wij mee kochten
  3. Anita:
    13 februari 2024
    Het zit er helaas weer op, zo ook Carnaval🥳. Dank jullie wel voor de mooie foto's en de prachtige verhalen. Zo was ik er toch een beetje bij. Fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk zien we elkaar snel😘
  4. Marie-Ann & Jan van Houts:
    14 februari 2024
    Wat een fantastische reis hebben jullie ondernomen. Hele leuke reportage van alles dat jullie gedaan en gezien hebben. Wij voelen ons blessed dat jullie ons hebben komen opzoeken. Wat leuke herrinneringen dat wij ervan overhouden. Heel heel veel liefs van ons beiden en bedankt voor jullie bezoek xo 😘💕💕
  5. Charles:
    18 februari 2024
    Wat een ontzettend gave reis, hier zit een dankbare man. Rens, Pleun en Sas jullie waren fantastische gezellige reismaatjes. Ontzettend bedankt dat jullie erbij waren en fijn dat ik de rust kon nemen die nodig was. Sas hoe je in korte tijd zo'n reis op maat in elkaar hebt kunnen zetten. Alle km's voor je eigen rekening hebt genomen enne de blog opzetten en bijhouden. Alles met een lach daar ben ik je super dankbaar voor. Samen met jullie hebben we bijzondere steden bezocht en wandelingen gemaakt met gave uitzichten en heerlijke etentjes. Shoppen was sowieso niet mijn ding dus heb ik aan jullie overgelaten.
    Wat zijn we verwend met alle warme reacties van jullie. Ook superdankjewel daarvoor. Een boost waar ik een tijdje mee vooruit kan.
    Mooiste momenten: zeker eens met Saskia, veelvuldig winnen met UNO (kaartspelletje).
    Vervelendste momenten: verliezen met Qwix. Pleun, Sas en Rens niet kunnen bijhouden met wandelen, Saskia haar bijzondere verrichtingen met de auto!!