Rens en Pleun eindelijk in Auckland en Taupō

2 januari 2024 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Wij wensen iedereen een heel mooi 2024!!!

Dinsdag 26 december

We rijden vandaag naar Auckland want Rens en Pleun zijn onderweg naar Nieuw- Zeeland!! Daar kijken we erg naar uit. We zijn rond 14.30 in Auckland in een mooi appartement  in het centrum met uitzicht op de Sky Tower. We gaan op tijd slapen. Ik moet om 3 uur op want het vliegtuig landt om 03.44 volgens de radar van het vliegveld.

Woensdag 27 december

De wekker staat om 03.00 u maar ik ben toch eerder wakker. Dat zal de spanning wel zijn. Het vliegtuig ligt nog op schema, dus ik sta op en rij naar het vliegveld. Het vliegtuig van Rens en Pleun is nog  net niet geland als ik in de aankomsthal sta. Na lang wachten, voor mijn gevoel dan, zijn ze daar eindelijk. Zo heerlijk om ze weer in mijn armen te sluiten. We rijden naar het appartement en nadat ze hebben gedoucht  gaan we boodschappen doen lekker samen ontbijten. Pleun heeft het zwaar na de reis en gaat nog even rusten. Rens en ik verkennen de stad even. Verder doen we rustig aan.

Donderdag 28 december

We gaan met viertjes Auckland in.  Op naar de Sky Tower! Het weer is prachtig dus we hebben hele mooie uitzichten. Daarna drinken we wat bij de Sky Tower en gaan Rens, Pleun en ik verder de stad in. Charles vindt het zo wel genoeg en gaat terug naar het appartement. Na een middagje stad lekker even zwemmen en daarna sushi eten.

Vrijdag 29 december

Het  is slecht weer. Veel regen. Rens en Pleun moeten nog wat dingen afmaken voor school dus die besteden daar hun tijd aan. Ze hebben ook nog wat last van de jetlag en ik ga naar het Auckland museum. Daar was het zo druk. Iedereen dacht als het regent gaan we daar naartoe. Het museum is mooi met veel aandacht voor de Maori. Dit is al de laatste dag in Auckland, morgen weer verder.

Zaterdag 30 december

Het weer is weer goed en we rijden vandaag naar Taupo. Dat hadden meer mensen bedacht. We hebben veel file. In Taupo hebben we een mooi hotel aan het meer, met een heerlijk warm zwembad, 34 graden en een hot tub van 39 graden. Allebei met thermaal water,  zo lekker. We koken vandaag zelf en gaan even boodschappen doen. Daarna een wijntje, heerlijk!

Zondag 31 december

We gaan naar de Huka Falls, prachtig blauw water door de groene bossen. We lopen nog een stukje door en dan begint het te regenen. Dit was ook voorspeld. We lopen terug naar de auto want naar  de Craters of the moon is dan toch te ver. Gelukkig maar, eenmaal bij de auto komt de regen met bakken uit de hemel! Het is niet koud maar om nou echt iets te gaan doen, daar is het geen weer voor. Wel heel erg jammer want er zijn hier allemaal oudjaarsactiviteiten. Maar we klagen niet want het kan altijd slechter met het weer. Wij gaan relaxen, boekje lezen etc.  Om 18.00 u gaan we lekker eten en daarna doen we spelletjes op de hotelkamer. Om 23.00 u gaan we naar het centrum waar een feest is en om 12 uur een groot vuurwerk. Dat vuurwerk is echt prachtig!! Het feest is matig zeg maar. Terug in het hotel gaat de champagne open en hebben een gezellige avond. Het is wel gek dat het bij ons 2024 is en in Nederland is iedereen zich aan het voorbereiden op Oudjaarsavond.

Maandag 1 januari

We slapen uit en hebben een uitgebreide brunch. Het weer is prachtig, Charles gaat een stukje lopen, die heeft goede voornemens en wij ploffen neer bij het zwembad. We moeten nog een beetje bijbruinen. ‘s Avonds gaat de barbecue aan met Rens als chefkok. Dat mag ie vaker doen!!

Dinsdag 2 januari

Op naar Wai-O-Tapu, dat is een geothermisch park in de buurt. Nancy zei dat we daar heen moesten gaan, dus dat doen wij dan braaf. We hebben er geen spijt van!! Wat een prachtig park, de kleuren, kraters, rotsen, poelen, bossen etc. Je valt van de ene in de andere verbazing. Vooral de stank (rotte eieren in het kwadraat) is niet te harden soms. Maar de hot water pools, kokende modder, de dampen die zo uit de grond komen, het groene en vooral het neongele meer met een PH 2. Zo indrukwekkend allemaal. Zie vooral de foto’s. Op de terugweg hebben een late lunch in Taupo aan het meer. Daarna lekker aan het zwembad gelegen.

1. Nancy:
    Hoi,

Wat leuk het is net of ik het weer herbeleef allemaal. En o ja die stanklucht dat was ik vergeten te zeggen hahahaha maar wel een prachtig park he. Ben je ook in de tower wezen lunchen in Auckland ?
    Geniet nog van jullie dagen ik reis heel graag mee vind het super leuk. Liefs van mij.
  2. Miranda Huijsmans:
    2 januari 2024
    De beste wensen voor een mooi 2024! Met een super mooie reis als perfecte start.
  3. Anita:
    Voor jullie ook de beste wensen voor 2024! Lekker genieten met zijn viertjes😘
  4. Mieke:
    2 januari 2024
    Prachtig en blij dat er foto’s geen geur zit 😂😂😂
  5. Wilbert:
    2 januari 2024
    Leuk allemaal, heel mooi gebied rond Lake Taupo! :-) En mooie foto's! Een gelukkig 2024 gewenst, en nog veel reisplezier!
  6. Henk Brok:
    2 januari 2024
    Wat indrukwekkend allemaal en wat fijn dat Renz en Pleun erbij zijn nu. Geniet er maar lekker van met zijn viertjes😘😘😘😘
  7. Loes en Jan:
    3 januari 2024
    Wat een fantastische foto's weer. Alle geluk voor 2024 en geniet nog met zn 4tjes. Dikke kus van ons
  8. Hans:
    5 januari 2024
    Fijn dat de familie weer compleet is. @sas de verkeerde shampoo gebruikt in dat meer😉. Erg leuke stukje en hele mooie plaatjes! @rens bottleshoprun, niet vergeten!
  9. Elise:
    7 januari 2024
    Geweldig ❤️geniet ervan met z’n allen 😘❤️😘
  10. Pa Henk:
    8 januari 2024
    Heel mooie opnames van N ZEELAND. Ik wens jullie een mooie voortzetting van de vakantie .
  11. Inge S:
    9 januari 2024
    Wat fijn dat Rens en Pleun er zijn!
    Lekker genieten met z’n viertjes! ❤️