Twizel en reis naar Queenstown

1 december 2023 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 28 november

Na een paar mooie dagen in Christchurch gaat onze reis verder. We hebben onze auto opgehaald, een grote, want Rens en Pleun komen ook nog. De eerst paar kilometer is even wennen dat links rijden. Maar als je gewoon meerijdt met het verkeer, went het al snel. Alleen even wennen met de richtingaanwijzer en ruitenwisser, die is net andersom.

Op onze reis naar Twizel, komen we langs Lake Tekapo. Wat een prachtig plek! We besluiten om een late lunch/vroeg diner te doen hier met uitzicht op het meer. Dat was zeker geen verkeerde keuze. Snel insmeren want de zonkracht is hier erg hoog.  Rond 16.30 u komen we aan bij een schattig huisje in Twizel. Even wat boodschappen gedaan en dan lekker chill met een biertje en wijntje.

Woensdag 29 november

We gaan vandaag de Hooker Valley Track lopen. We hebben hier al veel verhalen over gehoord. Vooral de schoonheid ervan maar je moet het zelf meemaken. Na een uurtje rijden zijn op de plaats van bestemming. We vinden het al erg druk, maar het schijnt een rustige dag te zijn. We beginnen met onze wandeling, deze is op en neer ongeveer 3 uur. De wandeling is over een uitgezette trail met veel houten vlonders en 3 hangbruggen. Helaas is het bewolkt en hebben niet de gehoopte uitzichten. Na ongeveer 40 minuten lopen trekt de bewolking op en krijgen we de meest spectaculaire uitzichten we ooit hebben gezien. Wat zijn de bergen toch mooi. Aan het einde van de trail het toetje, uitzicht op Mount Cook! Deze berg 3.724 m hoog en daarmee de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Zo adembenemend mooi. Na een tijdje van dit uitzicht te hebben genoten, gaan we terug. Omdat het nu helder is, duurde de terugweg langer dan de heenweg. We blijven vaak staan om van de uitzichten te genieten. We zijn het erover eens dat dit, tot nu toe, de mooiste wandeling is die we ooit gemaakt hebben.  We hebben veel foto’s gemaakt (zie bij de foto’s een selectie) maar dat is niet zoals je ziet.

Donderdag 30 november

Vroeg opgestaan om Sevilla - PSV te kijken. Wat een sensatie, onze jongens zijn goed bezig! Na een uitgebreid ontbijt maak ik een wandeling rondom Twizel. Deze route is ongeveer 9 km. Het eerste stuk is erg mooi met uitzichten over de bergen en dan langs Lake Ruataniwha. Daarna een heel saai stuk langs de doorgaande weg. Inmiddels had ik al ruim 10 km gelopen en was ik er nog niet. Gelukkig toch weer een heel mooi stuk langs te rivier, met heel veel vogels. Na 13,5 km ben ik weer terug. Blijkbaar had ik de lange route gelopen. Ach ja, die paar extra kilometers ben ik wel gewend. ;-).  We gaan ‘s avonds lekker eten in Twizel.

Vrijdag 1 december

Vandaag rijden we naar Queenstown. Een rit van ongeveer 190 km. Na 15 km gereden te hebben kom ik erachter dat ik mijn wandelschoenen ben vergeten, dus weer terug. Gelukkig stonden ze er nog, de schoonmaakploeg was namelijk al bezig. Via een kleine omweg naar Clay Cliffs gereden. Erg indrukwekkend. Daarna door naar Queenstown, ook weer een weg met mooie bergen en uitzichten. Omdat de reis sneller ging dan verwacht en het schitterend weer is, besluiten we om door te rijden naar Glenorchy. De komende dagen is het namelijk bewolkt. Deze weg is ook weer geweldig (ik val in herhaling, ik weet het). In Glenorchy eten we een hapje en gaan we naar de rivier en genieten van het uitzicht. Dank je wel Wilbert voor deze tip. Rond 17.30 u komen we aan bij ons appartement en doen we verder niet veel meer.

Zie ook alle foto’s!

1. Stephanie:
    1 december 2023
    Wauw prachtige foto's, wat is het mooi daar! Geniet ervan samen dit is jullie zo gegund ❤
  2. Loes en Jan:
    1 december 2023
    Het lijken wel ansichtkaarten.
  3. Miranda Huijsmans:
    1 december 2023
    Wat een gave en mooie foto’s.
  4. Nancy:
    2 december 2023
    Er komen nog veel meer mooie wandelingen geloof me. Prachtig allemaal geniet ze samen xxx
  5. Nancy:
    2 december 2023
    Ps vergeet de rodelbaan niet de doen boven op de berg
  6. Mieke:
    Prachtig 😍
  7. Anita:
    2 december 2023
    Wow, prachtig, dat beloofd wat voor de rest van de reis🥰
  8. Anita:
    2 december 2023
    Wow, prachtig, dat beloofd wat voor rest van de reis🥰
  9. Daan:
    Dat ziet er supermooi uit ! Genieten met hoofdletter G. Doen jullie goed 💋
  10. Marcel P:
    3 december 2023
    Wouw ! Prachtige foto’s 😍 zijn ze niet gefotoshopt? Veel plezier! Het is hier koud 🥶 en er komt weer veel regen aan. 🌧️tot ziens. ❤️💋💋
  11. Wilbert:
    4 december 2023
    Heel mooi allemaal!! :-) En fijn dat het opklaarde bij Mount Cook! Indrukwekkend zicht op de berg met dat gletsjermeer... Geniet ervan!
  12. Marian Noels:
    4 december 2023
    Prachtig daar. Geniet er samen van!
  13. Jan Van Der Linden:
    5 december 2023
    Prachtig reisverhaal! Mooie foto’s, geniet ervan.grtJan
  14. Pa Henk:
    5 december 2023
    Heel veel mooie foto s Charles en Saskia ,en een leuk verhaal,en een fijne voortzetting van jullie reis
  15. Janneke:
    Wat ontzettend gaaf!!!!